Vi på Finesse Promotions är ju ivriga nätverkare och när vi kan deltar vi på Stockholms Handelskammares Besöksnäringslunch. Det bjuds på en smakrik lunch, lagad av något medlemsföretag och syftet med luncherna är att samla besöksnäringen och diskutera aktuella frågor, lyfta nya projekt och viktiga ämnen. Presentationerna håller ett högt tempo, varje talare får fem minuter på sig, för att vi ska få ut mesta möjliga av luncherna.
Temat för årets sista besöksnäringslunch var nya stadshusmajoritetens visioner för besöksnärings- och kulturfrågorna, Millennium-effektens betydelse för Stockholm samt framgångsfaktorer för en av stadens mest populära besöksmål.

Jonas Naddebo
Kultur- och stadsmiljöborgarråd, Stockholm stad (C). Om det nya grönblåa samarbetets visioner för besöksnärings- och kulturfrågorna.

Elisabet Elmsäter Vegsö
Näringspolitisk expert stads- och platsutveckling, Svensk Handel. Om det stora detaljhandelsskiftets påverkan på övrig besöksnäring.

Jörgen Eriksson
Project Management & Development, Stockholm Design Week. Om vad som händer på Stockholms gator under ”25h Design”.

Björn Arvidsson
President, Skål International Stockholm. Om internationella nätverk för resebranschen.

Per Sundin
Styrelseledamot, Pop House. Om Abbamuseets framgångsfaktorer.

Anette Mattsson
VD, Film Capital Stockholm. Den nya bioenergin! Om filmens roll för utveckling och tillväxt i Stockholm.

Magnus Andersson
Slottsfogde, Kungliga Djurgårdens Förvaltning. Om nya bron som länkar ihop norra och södra Djurgården och tankar kring fler båtar och broar.